-
Behandling af dine personoplysninger.
Ikast-Brande Kommune er den dataansvarlige – sådan kontakter du os:
Ikast-Brande Kommune, Forsikringsenheden, Rådhusstrædet 9, 7430 Ikast
Tlf.: +4599604000 - Sikker e-mail: http://www.ikast-brande.dk/personlig
Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren
René Schmidt - Tlf.: 9960 4030 - E-mail: dbr@ikast-brande.dk
Formålet med behandlingen af dine personoplysninger:
At registrere og evt. viderebehandle anmeldelse af krav om erstatningsansvar i forsikringsøjemed.
Behandlingsgrundlaget:
Vi behandler dine personoplysninger efter Databeskyttelsesforordningen (forordning 2016/679 af 27. april 2016) og Databeskyttelsesloven (lov nr. 502 af 23. maj 2018).
Kategorier af personoplysninger og behandlingsgrundlag
Almindelige personoplysninger:
Den dataansvarliges retlige forpligtelse, jf. artikel 6, stk. 1, litra c.
Den registreredes eller en anden fysisk persons vitale interesse, jf. artikel 6, stk. 1, litra d.
Følsomme personoplysninger:
Den dataansvarliges / registreredes retlige forpligtelser og rettigheder, jf. artikel 9, stk. 2, litra f.
Oplysninger om personnummer:
Det følger af lovgivningen, jf. § 11, stk. 2, nr. 1.
Her har vi dine oplysninger fra
Dine personoplysninger stammer fra din anmeldelse af erstatningskravet og eventuelle fremsendte lægeerklæringer.
Så længe opbevarer vi dine oplysninger
Vi gemmer dine oplysninger iht. reglerne i forældelses- og arkivloven. Vi sletter oplysningerne når opbevaringspligten udløber og et eventuelt arkiveringskrav er opfyldt.
Hvem modtager dine oplysninger?
Dine oplysninger indgår i systemet InsuBiz. I forbindelse med indsamlingen af dine oplysninger videregiver vi dem til forsikringsselskab samt eventuel ekstern juridisk sagsbehandler.
Dine rettigheder
Ret til at se oplysninger (indsigtsret).
Ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til i særlige tilfælde at få slettet oplysninger om dig.
Ret til i visse tilfælde at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
Ret til indsigelse.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder: https://www.datatilsynet.dk/media/6893/registreredes-rettigheder.pdf
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os.
Oplysninger om klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, Ikast-Brande Kommune behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk -
Har du spørgsmål til persondatabehandlingen, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver
Databeskyttelsesrådgiver
Rene Schmidt
dbr@ikast-brande.dk
Ikast-Brande Kommune behandler og gemmer alle dokumenter i alle sager elektronisk.
Hvis du vil se de oplysninger, vi har registreret om dig, så kontakt sagsbehandleren af denne sag, som vil hjælpe dig videre.
Du kan også læse mere om dine rettigheder på http://www.datatilsynet.dk
Gem forløbet til genoptagelse
Gem forløbet til genoptagelseDer er problemer
Info
Du går nu i gang med at udfylde blanketten: Anmeldelse af skade sket på et offentligt sted (vej, sti, fortov eller område).Kommunen kan være erstatningsansvarlig, hvis kommunen har handlet ansvarspådragende, f.eks. har forsømt vedligeholdelses- eller tilsynsforpligtelse. At der for eksempel er huller i vejen, er ikke i sig selv ansvarspådragende, hvis kommunen har ført tilstrækkeligt tilsyn og ikke har haft kendskab til hullerne.
Ved anmeldelse af en skade er det dig, som skadelidte, eller dit forsikringsselskab, der skal dokumentere, at Ikast-Brande Kommune har begået fejl eller forsømmelser (undladelser) – altså har handlet ansvarspådragende.
Når du har udfyldt blanketten, skal du underskrive blanketten med dit MitID.